Windows 10 Will Log You In Using Your Biometric Data

Are you looking forward to Windows 10? Many people are thanks to the resounding disappointment Windows 8 seemed to be with the masses

whatsapp Is Now Available On The Desktop NO NEED TO BE DOWNLOAD

WhatApp has launched a desktop client service called WhatsApp Web. WhatsApp Web can be used by scanning a QR code with your phone to log in

Windows 10 devices to allow sign in with face, iris

The Microsoft's Windows 10 operating system at the CeBIT technology fair in Hanover on March 15, 2015 Washington (AFP) - The new Windows 10 operating system will allow users to sign in to a device without a password by using biometrics, including facial recognition

Best Facebook Messenger apps

Best Facebook Messenger apps Facebook Messenger (Android | iOS) is becoming more than a chat app. Now it allows other apps to integrate and share photos, videos, GIFs, and more. Facebook Messenger compatible apps allow you to share a lot more strange things beyond standard photos, stickers, and videos. Here’s a list of the best apps for Facebook Messenger.

Sunday, August 17, 2014

বাড়িয়ে নিন আপনার ব্যাটারির স্থায়ীত্ব Android (কিছু নিয়ম মেনে চলুন) ব্যাটারি নিয়ে আর দুশ্চিন্তা নয় !




স্মার্টফোন হাতে থাকলে, সব সময়ই কিছু না - কিছু করে থাকি ,তা চ্যাটই হোক, ভিডিও কলিং বা মেল চেক করা। ফলে ফোনের ব্যাটারিও তাড়াতাড়ি শেষ হয়ে যায়। কিন্তু এমন কিছু উপায় আছে , যার সাহায্যে ফোনের ব্যাটারি লাইফ বাড়াতে পারবেন। কী ভাবে?
১. যা যা অফ রাখতে হবে : ব্লুটুথ, ওয়াই ফাই - ব্যবহার করার থাকলেই ওয়াই - ফাই অন করবেন। রেঞ্জের বাইরে গিয়েও ওয়াই - ফাই অন থাকলে, ফোন ওয়াই - ফাইর জন্য সিগন্যাল খুঁজতে থাকে , ফলে ব্যাটারি খরচ হয়। প্রয়োজন না - হলে জিপিএস - ও বন্ধ রাখুন। ওয়াই - ফাই অফ করার পদ্ধতি : Settings-Wireless Settings- WiFi- off অ্যানিমেশান: সমস্ত অ্যাপ্লিকেশনের অ্যানিমেশন অফ করে দিন। স্টাইল কমলেও ,ব্যাটারির লাইফ বাড়বে। কী ভাবে অফ করবেন ? Settings-Developer Options- Drawing- এ গিয়ে সমস্ত অ্যানিমেশান অফ করে দিন , না - হলে অ্যানিমেশান স্কেল কম করে দিন।
মোবাইল ডাটা- লো ব্যাটারির জেরে মোবাইল বন্ধ হতে চলেছে এবং চার্জ করাও সম্ভব নয়, এমন পরিস্থিতিতে মোবাইল ডাটা বন্ধ করে দিন। ইন্টারনেট কাজ না - করলেও ফোন চালু থাকবে। লোকেশান সার্ভিসেস - প্রয়োজনের সময়েই লোকেশান সার্ভিস অন করুন। কারণ তা অন থাকলে, ব্যাটারি খরচও হবে বেশি। Settings- Locations Services - এ গিয়ে সমস্ত বক্স থেকে টিক মার্ক সরিয়ে দিন।

২ . যা যা কম করে দিতে হবে : স্ক্রিনের ব্রাইটনেস- সবচেয়ে বেশি ব্যাটারি স্ক্রিনে খরচ হয়। স্ক্রিন যত বড় উজ্জ্বল এবং হাই - রেজোলিউশনের হবে , ব্যাটারি ততই খরচ হবে। আপনার ফোনে স্ক্রিন ব্রাইটনেসের জন্য অটো- মোড থাকলে, তা ব্যবহার করুন। না -হলে ব্রাইটনেসকে ৫০ শতাংশের ধারেকাছে রাখুন। স্ক্রিন টাইমআউট - ফোনের স্ক্রিন টাইম আউট যত কম হবে , ব্যাটারি তত লম্বা চলবে।Settings- Sound & Display - Screen timeout - এ গিয়ে তা কমাতে পারেন। ক্যামেরা এবং ভিডিও- র ব্যবহার- ফোনের ব্যাটারি কম থাকলে ভেবেচিন্তে ক্যামেরা এবং ভিডিও- র ব্যবহার করুন। ফোন বেশি গরম হলে বুঝবেন,ব্যাটারি দ্রুত খরচ হচ্ছে এবং তার বিশ্রাম প্রয়োজন।

৩. যা থেকে দূরত্ব বজায় রাখবেন : ভাইব্রেশান- ভাইব্রেশানে বেশি ব্যাটারি খরচ হয়। তাই একে Disable রাখুন। Settings-Sound and Display - PhoneVibrate - এ গিয়ে ভাইব্রেশান বন্ধ রাখতে পারেন। লাইভ ওয়ালপেপার - লাইভ ওয়ালপেপারের পরিবর্তে ডার্ক কালারের ওয়ালপেপার ব্যবহার করা ভালো।

উইজেটস: সামান্যর তুলনায় বড় আইকনগুলিই উইজেটস। এটি আপনার স্ক্রিনে অনেক জায়গা নেয়। যেমন- আবহাওয়ার বা ফেসবুক বা টুইটারের উইজেটস। এগুলি নিজে থেকেই অপডেট হয়, তাই খুব ব্যাটারি খরচ হয়। ফোনের হোম স্ক্রিনে ভিড় করে অ্যাপ রাখবেন না। কম ব্যবহার করেন এমন অ্যাপ মেনুর ভিতরে রাখুন। দু ' টি অ্যান্টিভাইরাস - ফোনে দু 'টি অ্যান্টিভাইরাস ব্যবহার করবেন না। অনেকে মনে করেন , দু 'টি অ্যান্টিভাইরাস ফোনকে বেশি সুস্থ রাখবে। কিন্তু এর ফলে ব্যাটারিও বেশি খরচ হবে।
৪ . যা যা চেক করবেন : ব্যাটারি ইউজ - ফোনের সেটিংসে গিয়ে দেখুন যে , কোনও অ্যাপ্লিকেশান কত ব্যাটারি খরচ করছে। অপ্রয়োজনীয় অ্যাপ্লিকেশান বেশি ব্যাটারি খরচ
করলে তা আনইনস্টল করে দিন। 2 G বা 3 G মোড- 3 G প্ল্যান না - নিয়েই কি ফোনে তা ব্যবহার করছেন ? 3 G প্ল্যান না -থাকলে Settings - More Settings - Mobile Networks- Network Mode / Preferred network type - এ গিয়ে তা 2 G মোডে নিয়ে আসুন। না - হলে 3 G সিগন্যাল খুঁজতে গিয়ে ফোনের ব্যাটারি খরচ হবে।

৫ . অ্যাপসে বিশেষ নজর দিন : অপ্রয়োজনীয় অ্যাপস ডিসঅ্যাবেল করুন - ইনস্টল করেছেন অথচ ব্যবহার করেছেন এমন অ্যাপ ডিসঅ্যাবেল করে দিন। অ্যান্ড্রয়েড ৪ . ০ এবং তার ওপরের ভার্জনে অ্যাপ ডিসঅ্যাবল করার সুবিধা রয়েছে। Settings- Application Manager - All - এ যান। যে অ্যাপ কখনও ব্যবহার করেন না , তা খুলে Disable করার বোতাম টিপুন। Disable করার অপশান না - দেখলে তার সমস্ত আপডেট আনইনস্টল করুন। এর পর ফের Disable করার চেষ্টা করুন। ঠিক করে অ্যাপ বন্ধ করুন - হোম বোতাম টিপলেই অ্যাপ বন্ধ হয় না। তা শুধুই ব্যাকগ্রাউন্ডে চলে যায় এবং ব্যাটারি খরচ করে। যতক্ষণ না অ্যাপটি থেকে এগজিট করছেন ততক্ষণ ব্যাক বোতাম টিপতে থাকুন। না - হলে এগজিট বোতাম টিপুন। অটো আপডেট নৈব নৈব চ - অ্যান্ড্রয়েডের অ্যাপ প্রায় রোজই আপডেট হয়। এর ফলে ডেটা খরচ তো হয়ই বরং ব্যাটারিও খরচ হয়। অটো আপডেট বন্ধ করার জন্য Menu – Play Store - Settings - Autoupdate apps - এ গিয়ে Do not auto update সেট করুন। বুকমার্কের ব্যবহার- কোনও লক্ষ্য করেছেন, আপনার ফোনে কত সার্ভিস লাগাতার সিঙ্ক হয়? ফেসবুক , টুইটার , জিমেল , অফিস মেল , গুগল প্লে - - এ সব ব্যাটারি খরচ করে। সম্ভব হলে ফেসবুক বা এ সবের জন্য অ্যাপ ডাউনলোড না - করে ব্রাউজারে বুকমার্ক করে ব্যবহার করুন।

পূর্বে প্রকাশিত এখানে

ভালো লাগলে টিউমেন্ট করতে ভুলবেন না, আজ এই পর্যন্ত।

আল্লাহ হাফেজ।


বাড়িয়ে নিন আপনার Laptop/Android ব্যাটারির স্থায়ীত্ব (কিছু নিয়ম মেনে চলুন) ব্যাটারি নিয়ে আর দুশ্চিন্তা নয় !


আসসালামু আলাইকুম। কেমন আছেন সবাই? আশা করি ভালোই আছেন। আমিও আপনাদের দোয়ায় আল্লাহর রহমতে ভালো আছি।


১. যদি আপনার তাৎক্ষনিক ভাবে ল্যাপটপে আর ইন্টারনেট চালানোর পরিকল্পনা না থাকে তাহলে ল্যাপটপ এর Wireless Card টি বন্ধ করে দিন।

২. যদি আপনার সাউন্ড এর প্রয়োজন না হয় তাহলে ভলিউম কমিয়ে দিন অথবা স্পিকার মুট (Mute) করে রাখুন।

৩. আপনি যদি কোনো আলোকিত স্থানে থাকেন তাহলে আপনার ল্যাপটপ এর LCD এর উজ্জলতা কমিয়ে দিতে পারেন।

৪. ব্লুটুথ তাৎক্ষনিকভাবে ব্যাবহারের ইচ্ছা না থাকলে আপনার ল্যাপটপের ব্লুটুথ ডিভাইসটিকেও ডিজেবল করে দিন।

৫. যে কোনো প্রোগ্রাম বারবার লোড করার চেয়ে প্রোগ্রামটিকে ব্যাকগ্রাউন্ডে সচল রেখে অন্য কাজ করে পুনরায় আগের প্রোগ্রামটিকে প্রয়োজনমতো ব্যবহার করতে পারেন। এতে ল্যাপটপের ম্যামরি ব্যাবহৃত হবে। কারন বার বার কেনো প্রোগ্রাম লোড করলে তা প্রতিবারই সমান পরিমান বিদ্যুৎ ব্যবহার করে, তাই এভাবে কিছুটা এনার্জি সঞ্চয় সম্ভব।

৬. যথাসম্ভব কম গ্রাফিক্স এর সফটওয়্যার ব্যবহার করার চেষ্টা করুন।

৭. সাধারন তাপমাত্রায় বসে কাজ করার চেষ্টা করুন। তাপমাত্রা কমবেশি হলে ল্যাপটপ এর ব্যাটারির ক্ষতি হতে পারে।

৮. উইন্ডোজ এর পাওয়ার ম্যানেজমেন্ট সেটিংস টি ব্যাবহার করুন। এটি উইন্ডোজ এক্সপি এর কন্ট্রোল প্যানেলের “Power Options” এ রয়েছে এবং উইন্ডোজ সেভেন এ Control panel>System and security> power options এ গিয়ে Power saver সেটিংস টি সিলেক্ট করুন।

৯. অতিরিক্ত ডিভাইস গুলো খুলে ফেলুন যেমন: USB Mouse, External drive, Pen Drive ইত্যাদি।

১০. যদি আপনি কিছু সময়ের জন্য ল্যাপটপটি ব্যাবহার না করতে চান তাহলে Standby করার চেয়ে ল্যাপটপটিকে Hibernate বা Shut down করে রাখবেন। কারন Standby করে রাখলে ল্যাপটপের এনার্জি তখনও খরচ হতে থাকে।

১১. ব্যাটারির সংযোগস্হলগুলো ভালো ভাবেপরিষ্কার করবেন। সম্ভব হলে এলকোহল যুক্ত কাপড় দ্বারা পরিষ্কার করবেন। এতে বিদ্যুৎ চলাচল সহজ হবে।

১২. ব্যাটারি চার্জ দেওয়া পর দীর্ঘ সময় ধরে(বেশ কয়েক দিন) ব্যবহার না করলে ব্যাটারির চার্জ এমনিতেই ফুরিয়ে যেতে পারে।

১৩. হার্ডডিস্ক এর ডিফ্র্যাগমেন্টেশন করবেন। কারন হার্ডডিস্ক যত ফ্র্যাগমেন্টেড থাকবে তত বেশি কাজ করবে।

১৪. সিডি বা ডিভিডি ড্রাইভ ব্যবহার করলে অনেক এনার্জি খরচ হয়। কারন এসব ড্রাইভ ঘুরাতে অনেক এনার্জির প্রয়োজন তাই যথাসম্ভব এগুলো ব্যবহার না করাই ভালো।

১৫. অব্যবহৃত পোর্টগুলো বন্ধ করার মাধ্যমে এনার্জি বাঁচানো সম্ভব যেমন VGA, Ethernet, PCMCIA,USB,Wirless ইত্যাদি পোর্টগুলো ডিভাইস ম্যানেজার এর সাহায্যে সহজেই ডিজেবল করে দেওয়া যায়।

১৬. আপনি বিভিন্ন পরিস্থিতির জন্য ল্যাপটপের বিভিন্ন পাওয়ার সেভিং প্রোফাইল তৈরি করে রাখতে পারেন : কফিশপ, অফিস ইত্যাদি।

১৭. ল্যাপটপটিকে আপনার কোলের ওপর ব্যবহার করলে সেক্ষেত্রে কুলিং প্যাড ব্যাবহার করুন।

১৮. যেসব যায়গায় রাখলে ল্যাপটপটি গরম হতে পারে সেসব যায়গায় রাখা পরিহার করুন।

১৯. বাইরে থাকাকালিন গেম খেলা বা ইন্টারনেট ব্যবহার বন্ধ রাখুন। এটি অনেক বিদ্যুৎ ব্যবহার করে।

২০. ইন্টারনেট ব্রাউজার ব্যবহার না করলে বন্ধ করে রাখাই শ্রেয় কারন কাজ না থাকলেও এটি অনেক ইনফরমেশন আদান প্রদান করে এবং এনার্জি ব্যবহার করে।

টিপস:
১। ল্যাপটপের ভেতর ময়লা ঢুকলে বিভিন্ন সমস্যা হতে পারে তাই ল্যাপটপের টেবিলটি সবসময় পরিষ্কার রাখুন।
২। বাইরে যাওয়ার আগে ল্যাপটপটিকে ফুল চার্জ দিয়ে নিন।
৩। ব্যাটারি লো দেখালে বেশ কিছুক্ষন ল্যাপটপ ব্যবহার বন্ধ রাখুন। চার্জ দিন, পরে ব্যবহার করুন।
৪। কোনো ডিভাইস ব্যবহারের সময় বন্ধ করবেন না।
৫। ব্যাটারি লো হওয়া অবধি ব্যবহার করুন এবং তারপর চার্জ দিন। চার্জ শেষ হলে প্লাগ খুলে ব্যবহার করুন। এতে ব্যাটারি অনেকদিন টিকবে এবং ভালো কাজ করবে।



সাবধানতা:

*কম্পিউটার দীর্ঘ সময় ধরে ব্যবহার হলে তা অতিরিক্ত গরমের ফলে যন্ত্রপাতির আয়ু কমে যেতে পারে।
*ইন্টারনেট ব্যবহারের সময় কিছু বন্ধ করবেন না। এতে ডাটা হারানোর ভয় থাকে।
*ব্যাটারি চার্জ হওয়ার পরও সবসময় বিদ্যুতের সাথে সংযুক্ত করে ফেলে রাখবেন না। এতে ব্যাটারির ক্ষতি হতে পারে।
*ব্যাটারি পরিষ্কারের সময় সাবধানতার সাথে পরিষ্কার করবেন।

BD Online newspaper web address

Bangla Online News paper
সবাইকে আমার সালাম আসসালামুয়ালাইকুম, আশা করি সবাই ভালো আছেন। আমরা কমবেশি যারা অনলাইনে ঘুরাঘুরি করি সবাই কেউ না কেউ কোন না কোন পত্রিকা অনলাইনে দেখি।আবার আমরা অনেকে দুই একটা পত্রিকা ছাড়া আরও অনেক পত্রিকার ঠিকানা জানিনা আবার জানলেও সকল পত্রিকার ঠিকানা বুকমার্ক করাটাও বিরক্তিকর। আজ আমি আপনাদের সাথে বাংলাদেশের প্রায় সকল অনলাইন পত্রিকার ঠিকানা শেয়ার করবো ।নিয়ে নিন সকল অনলাইন পত্রিকার ওয়েবসাইট এর ঠিকানা


Banglanews24           http://www.banglanews24.com
Dhakatimes24              http://www.dhakatimes24.com/
Banglamail                      http://www.banglamail.com
Dhaka Post24              Dhaka Post 24
Prime khobor               Bengali Version
Barta Bangla                   BartaBangla
Just newsbd                  Justnewsbd.com
DhakaReport24             DhakaReport24
Dnewsbd                        http://www.dnewsbd.com
Natunbarta                     http://www.natunbarta.com
RTNN                                  Bengali version
Amaderbudhbar             http://www.amaderbudhbar.com
NOTUN KHOBOR            Bengali Version
ShareNews24                       http://www.ShareNews24.com
Businestimes24                  http://www.businesstimes24.com
 www.bbarta24.com             is not available
Ctgtimes                                     http://www.ctgtimes.com
Sheershanews                        http://www.sheershanews.com
Poribarton                                http://www.poriborton.com
20. Yournewsbd                            http://www.yournewsbd.com

প্রথম প্রকাশিত এখানে ।    ঘুরে আসতে পারেন আমার ব্লগ সাইট থেকে   http://sakibl073.blogspot.com/

Monday, July 28, 2014

How to Control (and Disable) Startup Applications in Windows

How to Control (and Disable) Startup Applications in Windows
If performance on your Windows computer has recently begun feeling sluggish, one great place to investigate the problem is in the Startup section of your system’s Task Manager. This tab will show which applications are automatically opening in the background each time you fire up your computer, sucking RAM and precious resources without your even realizing it.
Unfortunately, many Windows programs are installed with the auto-startup option enabled, meaning that plenty of stuff that you probably don’t need running in the background is cramping your style and slowing you down.
Here’s how to manage your startup applications:
On a Windows 8 machine, all you need to do is type start up from the Start screen. You’ll see a search result to the right that reads See which processes start up automatically…. Click this, and you’ll be taken to the desktop mode with a Task Manager window open to the Startuptab.
image
Here’s where you can view and modify your list of startup applications. Notice the name of each application on the left-side column, and on the right, you’ll see its status, which will be either Disabled or Enabled, as well as the startup impact, which rates the degree of impact the application’s startup has on your system resources.
image
To disable an enabled program, highlight it and then click theDisable button on the bottom right of the window. That’s all there is to it. Next time you boot up, the disabled applications will not load in the background.
In the example above, keeping Google Drive and Google Music’s Music Manager enabled and running from boot is a good idea. These applications provide sync features that monitor particular folders for changes. Adobe Reader and uTorrent, though, really have no reason to be open in the background, so they’ve been disabled.
The same process on a Windows 7 computer is just a little different. Click the Start button from the desktop, and then type MSCONFIG into the Search/Runbox and press Enter.
In the Task Manager window that pops up, navigate to the Startup tab and uncheck the boxes next to the programs you’d like to deactivate. Click OK and you’re done.
Depending on the number of programs you disable, and their pull on your system, you should now notice a speed difference when booting up.

How to Get the Real Start Menu Back in Windows 8 or 8.1

Continued support for Windows XP was discontinued by Microsoft recently, so many PC people may now be migrating over to Windows 8. One thing newcomers will notice missing in the latest version of Windows: the Start menu!
If you’re feeling instantly lost without the old Start menu, don’t worry; you’re not alone. Thousands of PC fans would argue that the Start menu offers a more compact, concise, customizable listing of programs and files than the tile-filled Start screen.
Microsoft scoffs at that idea. It points out that every time there’s a new version of Windows, there’s an instant spike in popularity of shareware programs that make it work like the previous version of Windows. Eventually, the public stops panicking and learns to trust the new design.
(Note: The company has backpedaled a touch on this and announced that a Start menu resembling your old beloved will be coming back to Windows 8.1 in a future update. Until then, however, enjoy these tips on living with a Start menu-less version of Windows.) 
The Start buttonStill, much has changed in this department since Windows 8. First, in Windows 8.1, the Start button (Windows button) is back. It’s there in the lower-left corner of the desktop, right where it always was. (It even appears in TileWorld if you point your mouse to that corner.)
The Start button does not open the traditional Start menu, however. It’s another way to open the Start screen. If you tap or click it, you just go back to TileWorld.
The secret Start menuWindows 8.1’s new (old) Start button may not be the same thing as the old Start menu, but it does harbor a secret: It can sprout a tiny utility menu, as shown below.
How to Get the Real Start Menu Back in Windows 8 or 8.1
The trick to making it appear depends on where you’re starting:
• At the desktop. Right-click the Windows button, or hold your finger down on it. At the desktop, that’s easy; the Windows button is always in the lower-left corner of the screen.
 In TileWorld. The Windows button appears only when you move the mouse to the lower-left corner. If you don’t have a mouse, swipe in from the left edge of the screen.
There, in all its majesty, is the secret Start menu. What it doesn’t do is list your own programs and documents, like the old Start menu; that’s what the Start screen is for. But it is seething with shortcuts to toys for the technically inclined.
Some of these items are especially useful to have at your mousetip:
• System opens a window that provides every possible detail about your machine.
• Control Panel. This is the quickest known method to get to the desktop Control Panel.
• Search. Having the option to choose Search here saves you a trip into TileWorld and its Charms menu.
• Shut down or sign out. Huge. This is huge. Now shutting down, signing out, or restarting is a single step — and it doesn’t require leaving the desktop. This submenu offers commands for “Sign out,” “Sleep,” “Shut down,” and “Restart.” No longer must you go to the effort of installing a Shut Down tile on your Start screen just to avoid red tape.
Restoring the real Start menu
image
If you want the full, traditional Start menu back during your transitional learning time, that’s easy to do. All kinds of free or cheap programs are available to restore the Start menu to its rightful place at the desktop, bearing names, like StartIsBack, Start8, Power8, Pokki, StartW8, and Classic Shell.

How to View Side-by-Side Apps in Windows 8

On Windows 8, there are no overlapping windows in TileWorld, the newly-designed, “Metro” side of Windows. So, the headache of trying to find one window in a haystack is over.
You can, however, display apps side by side—up to four, if you have a high-resolution screen. You can display a TileWorld app and a desktop program side by side, too.
That’s handy when you want to keep playing some video in one window while you’re crunching numbers in another, for example.
All of this is much more flexible and usable in Windows 8.1.
Note: Windows 8.1 doesn’t let you split the screen unless your monitor resolution is at least 1024 x 768 pixels; anything less wouldn’t give you enough room for two apps. If your screen has at least 1600 x 1200 pixels, you can see three apps side by side; 2560 x 1440 pixels or more, you can see four apps at once.
And if you have a second monitor, multiply all those numbers by two.
Side-by-Side Apps
There are two different ways to split the screen:
How to View Side-by-Side Apps in Windows 8
Drag from the top edge.  Use this method if you want to split the screen with an app you haven’t opened yet. The picture above shows the steps.
Tip: If you have a keyboard, you can press Windows < or Windows +>. (That’s the comma or the period, but < and > are easier to remember.) The current app’s window is now shoved to the left or right side. When you open a second app (from the Start screen or the app switcher), it fills the newly opened space.
Once you’ve split the screen, you can press those keyboard shortcuts a second time to swap the positions of the two open apps.
Drag from the left edge. Use this method if you want to split the screen with an app you’ve used recently. The image below shows the steps.
image
Once the screen is split, you can drag the vertical divider bar horizontally, with a finger or a mouse, to adjust the relative space between the two windows. In Windows 8.1, it’s usually a free choice—you can split 50/50, or 60/40, or whatever floats your boat.
To turn off the screen-splitting effect, drag the divider bar all the way off one side of the screen or the other.
Note: Here and there, you’ll discover that Windows opens a split screen automatically. When you summon Help in an app, for example, the right half of the screen might be an Internet Explorer window showing a Help Web page; if you try to open a photo attachment in an email message, it opens in a pane of its own.
When that happens to you, just remember that you can adjust the pane widths, or close them, just as you could as if you’d opened them yourself.

You Can Control Windows 8 with Your Voice. Here's How.

You Can Control Windows 8 with Your Voice. Here's How.
The beauty of controlling Windows by voice is that you don’t have to remember what to say; you just say whatever you would click with the mouse.
Getting started
First, to make this all work, you need a PC with a microphone. The Windows Speech Recognition program can handle just about any kind of mike, even the one built into your laptop’s case. But a regular old headset mike—“anything that costs over $20 or so,” says Microsoft—will give you the best accuracy.
The easiest way to fire up Speech Recognition for the first time is to open the Start screen. Type speech. In the search results, click Windows Speech Recognition.
The first time you open the program, you arrive at a tutorial/introduction. Just follow the on-screen instructions to get up and running, and then work your way through the tutorials and practice screens if you wish.
image
Once you’re done the Speech Recognition module will appear at the top of your screen. After clicking the microphone icon, it should light up blue and the status should read “Listening.”
Now you’re ready to give commands.
For example, to open the little Calculator program using the mouse, you’d open the Charms bar, click to go to the Start screen, right-click to open the App bar to get to All Programs, and finally click Calculator. To do the same thing using speech recognition, you just say,  “Start Calculator.”
Here’s the cheat sheet for manipulating programs. In this list, any word in italics is meant as an example (and other examples that work just as well are in parentheses):
•• “Start Calculator  (Word, Excel, Internet Explorer…).” Opens the program you named, without your having to touch the mouse. Super convenient.
•• “Switch to Word  (Excel, Internet Explorer…).” Switches to the program you named.
•• “FileOpen.” You operate menus by saying whatever you would have clicked with the mouse. For example, say “Edit” to open the Edit menu, then “Select All” to choose that command, and so on.
 ••“Print (Cancel, Desktop…).” You can also click any button (or any tab name in a dialog box) by saying its name.
 ••“Contact us (Archives, Home page…).” You can click any link on a Web page just by saying its name.
 ••“Double-click Recycle Bin.” You can tell Windows to “double-click” or “right-click” anything you see.
 ••“Go to Subject (Address, Body…).” In an email message, Web browser, or dialog box, “Go to” puts the insertion point into the text box you name. “Address,” for example, means the address bar.
 ••“Close that.” Closes the frontmost window. Also “Minimize that,” “Maximize that,” “Restore that.”
 ••“Scroll up (down, left, right).” Scrolls the window. You can say “up,” “down,” “left,” or “right,” and you can also append any number from one to 20 to indicate how many lines: “Scroll down 10.”
 ••“Press F (Shift+F, capital B, down arrow, X three times…).” Makes Windows press the key you named.
Tip: You don’t have to say “press” before certain critical keys: Delete, Home, End, Space, Tab, Enter, Backspace. Just say the key’s name: “Tab.”
Mousegrid
The voice commands described in this section are all well and good when it comes to clicking onscreen objects. But what about dragging them?
When you say the word “Mousegrid,” Speech Recognition superimposes an enormous 3 x 3 grid on your screen, its squares numbered 1 through 9.
Say “Five” and a new, much smaller 3 x 3 grid, also numbered, appears in the space previously occupied by the 5 square. You can keep shrinking the grid in this way until you’ve pinpointed a precise spot on the screen.
image
Dragging something—say, an icon across the desktop—is a two-step process.
First, use Mousegrid to home in on the exact spot on the screen where the icon lies; on your last homing-in, say, “Four mark.” (In this example, the icon you want lies within the 4 square. “Mark” means “This is what I’m going to want to drag.”)
When you say “mark,” the Mousegrid springs back to the full-screen size; now you’re supposed to home in on the destination point for your drag. Repeat the grid-shrinking exercise—but in the last step say, “Seven click.”
Watch in amazement as Windows magically grabs the icon at the “mark” position and drags it to the “click” position. You can use Mousegrid as a last resort for any kind of click or drag when the other techniques (like saying button or menu names, or saying, “Show numbers”) don’t quite cut it.